De drukte van 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu De drukte van 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

De drukte van 2014

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Zoals beloofd, hier deel twee van de blog. Ik ga proberen om in een paar honderd woorden te beschrijven wat er zich heeft afgespeeld sinds begin Januari. En januari was de maand van de (oefen)examens, die we hier Mocks noemen. Dus eenmaal aangekomen in Singapore, moest ik toch vrij snel en lang de boeken in duiken aangezien ik thuis niet geleerd had. Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel tijd in mijn kamer doorgebracht per dag, maar ik merkte dat we er wel wat hechter van werden als kamer. Pleun was namelijk ook veel in de kamer, want die moest precies hetzelfde leren en Anita uit Kenia is over het algemeen vaak in de kamer. Het voordeel van examens is dat je je lunch kan kopen zonder dat je in een rij moet wachten, maar dat neemt niet weg dat we af en toe 3 uur achter elkaar in de zaal moesten zitten. Dit was het geval voor Scheikunde en Biologie, waar je 3 uur en een kwartier achter elkaar examens moet schrijven. Gelukkig is alles goed verlopen, zonder een al te groot slaaptekort opgebouwd te hebben. Uiteindelijk heb ik keurige cijfers gekregen. In totaal heeft het twee weken geduurd, en ik kon niet wachten om weer iets te ondernemen toen ik donderdag uit mijn laatste examen kwam. Ik ben toen met Michiel ergens gezellig gaan lunchen. Hier hebben we toen een verrassing voor Pleun bedacht waar ik later nog even op terugkom.

Wat de school heel goed bedacht heeft is dat je na de twee weken aan examens een hele week vrij krijgt vanwege het Chinese nieuwe jaar. Pleun en ik zijn toen door Herman en zijn moeder uitgenodigd om een weekje mee te gaan naar Tioman. En dat was natuurlijk genieten! Ik had mijn GoPro meegenomen en heb een filmpje van de week gemaakt zodat je een beetje indruk kan krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=p4ZVT1l8Z-I Kortom, we kwamen weer even helemaal bij en reisden terug naar Singapore met een kleurtje en zonder wallen! Herman zijn moeder Naomi bleef nog tot de volgende woensdag in Singapore, dus voor ze weer terug vloog naar Namibië, hebben ze nog op de maandag een barbecue georganiseerd met Namibisch vlees en zelfgemaakte salades. Dit was natuurlijk een enorm succes!

Wat enorm toevallig was, was dat onze co-year in Hongkong (Annemaayke) een dag nadat we terug waren gekomen uit Tioman een foto op Facebook zette in Tioman. We baalden als stekkers dat we haar niet gezien hadden, maar toen werden we donderdag in Singapore verrast met een bezoekje. Het was erg leuk om campus te laten zien en om de vergelijkbare maar toch zo verschillende verhalen uit te wisselen.

Dat weekend hebben Michiel en ik ons plan om Pleun te verrassen voor haar verjaardag uitgevoerd. Annejet zat ook in het complot. Ik had Pleun verteld dat we gezellig bij Annejet thuis gingen eten en dat we iets leuks aan moesten doen. Annejet had ook tegen Pleun gezegd dat ze wat leuks aan moest, voor het geval dat we besloten alsnog uit te gaan. Éénmaal bij Annejet thuis hebben we sushi besteld en hebben we een smoes verzonnen dat Annejet laatst naar zo’n leuk barretje was geweest, dat we dat echt nu heen moesten. Na verdwaald te zijn geraakt, vonden we de cocktailbar. We grapten wat met de ober dat we er waren voor Pleun haar verjaardag en Pleun speelde gezellig mee. Het was pas later dat we Pleun vertelden dat het echt voor haar verjaardag was en dat er getrakteerd zou worden voor haar. Het was echt zo leuk om haar verraste gezicht te zien! Het kon gewoon niet beter!

De volgende ochtend moest ik vroeg uit de veren om op het NC camp te helpen. NC staat voor Nationaal Comité, en dat zijn dus de mensen die de kinderen selecteren voor een beurs voor UWC. Ieder jaar worden er ook kinderen uit Singapore naar verschillende UWC campussen gestuurd en wij mochten dus helpen tijdens het kamp dat georganiseerd werd voor deze potentiële UWC leerlingen. We speelden spellen en probeerden ze beter te leren kennen. Het was bizar om nu gewoon aan de andere kant van de selectieprocedure te staan. Om nu in de voetstappen te staan van de mensen die mij ooit geselecteerd hebben. Het was wel onwijs leuk om het enthousiasme van de potentiële UWC’ers te zien! Ik moest helaas vroeger weg om te hockeyen en daarna had ik een erg leuk themafeestje met als thema ‘bekakt’, inclusief dubbele kraagjes etc. Maar na dit feestje zijn we weer naar het NC camp gegaan wat hier op campus was. We hebben om 2 uur ’s nachts de mensen wakker gemaakt met prullenbakken als trommels en enorm geschreeuw. Ze moesten namelijk op dat moment hun show opvoeren waar ze die dag aan gewerkt hadden! Inmiddels hebben ze wel te horen gekregen wie de laatste ronde heeft gehaald, dus ben benieuwd wie zich uiteindelijk UWC’ers mogen noemen na zo’n intensief kamp en de vele interviews.

De week die hier op volgende, dit is de week van 10 februari, stond volledig in het teken van mijn GCs. GC staat voor global concern en dat zijn student-geleide goede doelen die op allerlei manieren geld proberen in te zamelen voor partner organisaties in verschillende landen. Ik ben in totaal in 3 GCs namelijk: Villa Martha, Casa da Amizade en Bombay Street Kids. Voor Villa Martha hebben we op donderdag een ‘Fiesta Latina’ georganiseerd. Als GC steunen wij een kindertehuis in Lima, Peru en door dit feest te organiseren met hapjes, drankjes, dansoptredens en spellen zamelden we dus veel geld in. Uiteindelijk zijn erg veel mensen gekomen en hebben we dus veel geld ingezameld. Ondertussen waren we ook al volop bezig voor Casa Da Amizade, waarmee we een tehuis in Brazilië financieel steunen. Met Casa Da Amizade hebben we namelijk Valentijnskaartjes verkocht en op vrijdag 14 februari hebben we al die kaartjes verkleed als Cupido’s afgeleverd met een chocolaatje. Hier is de video die we gebruikt hebben om deze verkoop te adverteren: http://www.youtube.com/watch?v=RFODogzTVEI. Mijn Valentijnsdag was ook niet saai. Ik had een tussenuur op vrijdag en besloot na wat huiswerk te hebben gemaakt een dutje te doen. Toen ik mijn laken omslag lag er een rode enveloppe met mijn naam erop! Wat bleek, had mijn kamergenootje Anita een Nederlandse valentijnskaart gekocht en er een heel lief berichtje opgezet ☺! ’s Avonds zijn we met wat vrienden naar de bioscoop gegaan.

De volgende ochtend moesten we wederom vroeg op voor de Community Fair. Dit is een beurs die ieder jaar georganiseerd wordt en waar alle GCs en allerlei bedrijven hun producten verkopen. Ik heb dus al mijn GCs even bij een ons kraampje gestaan. Dit duurde van 9 uur ’s ochtends tot 4 uur ’s middags en daarna moest ik me snel weer in mijn hockey tenue hijsen. Ook zondagochtend stond in het teken van hockey, want ik moest een toernooi fluiten van 9 uur ’s ‘s ochtends tot 12 uur ’s middags. Dit was dus afgelopen week zondag. Deze week was iets rustiger. Vrijdag hebben we heerlijk bij Sonja gekaasfondued en donderdag hebben we een hapje bij Annejet gegeten, omdat vrienden van haar over waren gekomen uit Nederland. Vrijdag was het International Mother Tongue Day. Dit is een universele dag waar de moedertaal gevierd wordt. Dus iedereen mocht in nationaal kostuum naar school en tijdens lunch waren er allerlei activiteiten georganiseerd. Zelf hadden Pleun, Femke en ik een Nederlandse flashmob in elkaar gezet, wat enorm aansloeg bij het publiek! Verder waren er kraampjes waar internationale scrabble gespeeld kon worden, of anonieme briefjes met een berichtje in je moedertaal verstuurd kon worden. Ook deze dag heb ik samengevat in een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=S8OIGP5FX60
Die avond zijn we naar Rock Show gegaan hier op school waar veel muzikale leerlingen hebben opgetreden. En toen kon ik gister eindelijk even een dagje echt lui doen! ’s Avonds ben ik wederom naar de bioscoop gegaan met Robin en Ella uit mijn hockeyteam, omdat ik nog een tegoedbon had, dit was natuurlijk erg gezellig.

En dan tot slot, VANDAAG!! Heb namelijk mijn allereerste hockeymedaille mogen ontvangen!! We zijn derde geworden in de competitie en hebben onze allerlaatste wedstrijd met 8-0 gewonnen. Een trotsere captain kan je je onmogelijk voorstellen! Ben enorm tevreden met wat we dit laatste seizoen gepresteerd hebben, en dan niet te vergeten dat het echt mijn allerlaatste competitiewedstrijd was hier in Singapore. Helaas kan het feest niet te lang doorgaan, want moet biologie gaan leren. Heb morgen een proefwerk maar verder is het deze week erg rustig.

Sorry dat het een erg lang verslag is geworden, maar veel plezier met het kijken van de filmpjes!

Liefs,
Lotte




  • 23 Februari 2014 - 12:19

    Hanneke:

    Lieve Lotte, van harte met de medaille van de hockey! Echt heel knap en leuk. Je verslag is weer helemaal leuk om te lezen. Het is idd heel veel wat je hebt meegemaakt en heel veel acties voor goede doelen. Het bijzondere is dat er zoveel enthousiasme is voor zoveel verschillende doelen en ook dat er iedere keer goed geld opgehaald wordt. Een mooie beloning voor alle inzet.
    De filmpjes zijn echt leuk. Wat een humor! en zo'n lunch met een flash-mop zou ik ook wel willen.
    Blijf genieten! Liefs, mama

  • 23 Februari 2014 - 20:28

    Conny:

    Ha Lotte,

    Leuk verslag weer, je hebt je weer niet verveeld de afgelopen weken. Hard gestudeerd maar ook weer genoeg leuke dingen gedaan. Groetjes vanuit een zonnig Oostenrijk, waar we deze week lekker aan het genieten zijn van de sneeuw.

    Dikke kus van Conny

  • 27 April 2014 - 11:44

    Toon Van Overdijk:

    Lieve Lotte, we hebben er net de LSD opzitten. Helemaal georganiseerd door de leerlingen, helemaal alcoholvrij en helemaal geslaagd. Natuurlijk moest ik ook aan jou denken nu jij voor de examens gaat in het Aziatische. Hebben ook weer een goeie 3e wereld actiedag gehad waarbij jij ook weer in mijn herinnering kwam. Deze ronde was voor Kenia.
    Ik wil jou en Pleun heel veel succes wensen bij de echte examens. Groeten uit het Neterselse,
    Toon van Overdijk

  • 14 Mei 2014 - 23:02

    Jeanne Corsten:

    Lieve Lotte,
    Als trouwe lezer van je blog heb ik deze keer ook weer genoten van je verhalen.
    Na mijn geweldige bezoek aan Jolette en haar gastfamilie in Mexico ben ik weer terug en zijn ook de examens begonnen.
    Heel veel succes, inspiratie en voldoening toegewenst, ongetwijfeld ook namens Jochem, Imke, Hanneke, Jan, Jeroen, Els, Lisanne, Nadja, Job, Silke, Joris, Sander, Ellen en Bregje!
    veel groetjes, jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 1112
Totaal aantal bezoekers 58405

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: