Het allerlaatste reisverslag - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Het allerlaatste reisverslag - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Het allerlaatste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 September 2014 | Nederland, Hapert

Lieve allemaal,

Dat was het dan. Singapore is officieel niet meer mijn thuis en Azië is op dit moment heel ver weg. Het schrijven van dit reisverslag heb ik eigenlijk een beetje expres zo lang uitgesteld, want het maakt alles wel heel definitief. Het waren echt twee fantastische en onvergetelijke jaren.

Inmiddels woon ik alweer een maandje in Utrecht en ben ik begonnen aan een nieuwe uitdaging. Ik studeer Liberal Arts & Sciences aan University College Utrecht. Dit houdt in dat ik ieder semester 4 vakken volg en op die manier strakjes na het behalen van mijn bachelor in het derde jaar van geneeskunde kan doorstromen. Buiten studeren doe ik ook hier weer meerdere dingen. Ik heb net auditie gedaan voor een toneelstuk, neem salsa lessen op dinsdag en zit wederom in het hockey team. Aan internationale studenten is geen gebrek op campus, dus de voertaal is gewoon weer Engels en alles begint al te wennen.

In de vrije tijd die ik over heb gaat vaak de Skype aan. Ik ben verbaasd hoe goed ik tot nu toe contact heb gehouden met de vrienden van UWCSEA ook al is het tijdsverschil af en toe lastiger dan ik dacht. Ook voor verjaardagen maken Pleun en ik tegenwoordig graag filmpjes. Pleun studeert namelijk ook op dezelfde universiteit en woont op dezelfde campus alleen een paar deuren verderop.

Het is een beetje omgedraaide wereld, terwijl de meeste zeggen dat ze uit huis gaan als het studentenleventje van start gaat, zeg ik dat ik weer thuis ben. En terwijl ik weer thuis ben, heb ik heimwee. Heimwee naar Singapore maar vooral naar de vrienden die je dagelijks om je heen had. Regelmatig ga ik even door alle foto's of bekijk ik de filmpjes. Ik tel de dagen af tot en met 31 December, want dan heb ik heel veel van die vrienden weer even om me heen. We gaan Nieuwjaar namelijk in Nederland vieren! 2 vrienden uit Noorwegen, 2 uit Denemarken, 2 uit Tsjechië, 1 uit Maleisie, 1 uit India en de Nederlanders gaan samen het 2015 in! Dus UWC is wel degelijk nog steeds heel belangrijk en dat blijft ook zo.

Bij deze wil ik jullie allen bedanken voor het lezen van mijn blog en het volgen van mijn UWC-ervaring. Ik vond het niet altijd even leuk om een blog te schrijven maar zodra er een reactie geplaatst werd of iemand sprak me aan over mijn reisverslag wist ik weer waar ik het voor deed. Dank jullie wel! Ik kijk uit naar alles wat ik mee mag maken en Utrecht en hoop stiekem dat de blog ook sommige heeft weten te overtuigen om zich aan te melden voor United World College.

Dat was het dan.

Veel liefs,
Lotte (UWCSEA 2012-2014)

  • 20 September 2014 - 16:57

    Juanita:

    Nou Lotte,

    We hebben het altijd met veel plezier gevolgd. En hier heb je er één enthousiast gekregen voor UWC. Maar we zien wel hoe het loopt. Gelukkig hoor ik van je moeder wel hoe het met je gaat.

    groetjes Juanita

  • 20 September 2014 - 21:52

    Esther:

    nou Lot....ook deze heb ik weer met plezier gelezen!!!!

  • 24 September 2014 - 20:28

    Conny:

    Ha Lotte,

    Nou hierbij dan ook mijn allerlaatste reactie op je reisverslagen.......Heb ze de afgelopen twee jaar met veel plezier gelezen. Je schrijft echt zo leuk. Heel veel plezier en succes in Utrecht en hoop je snel weer een keer in levende lijve te zien.

    Groetjes Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hapert

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 8084
Totaal aantal bezoekers 58411

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: