Het gezinsleventje in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Het gezinsleventje in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Het gezinsleventje in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 November 2013 | Singapore, Singapore

Inmiddels is het alweer eind November. Nog iets minder dan een maandje en ik zit weer in Nederland. Maar voor die tijd moet er nog heel veel gebeuren, en in de maand na mijn vorige blog is ook weer het één en ander gebeurd. Het hockey seizoen op school is sinds deze week weer begonnen en ook ben ik sinds kort Zumba gaan doen, dus sportief blijven we gelukkig wel.

November begon met een bezoekje van mij oom, het was toch wel heel raar om iemand van thuis hier te hebben maar erg gezellig. Dat weekend ben ik ook naar het huis van de president geweest, en het was gigantisch. Hij heeft een enorm landgoed echt midden in de stad en het paleis heeft iets weg van het witte huis in Amerika. Tussendoor hebben we dat weekend het Indische lichtjesfeest Diwali gevierd. Hoewel de weekenden erg leuk zijn heb ik het aardig druk op school gehad. Ik heb mijn Engelse en Nederlandse mondelingen gedaan en hier en daar grote proefwerken geschreven. Ook is pas geleden het group 4 project van start gegaan. Dit is een project voor alle kinderen met beta vakken in het vakkenpakket. Het is een project waarbij van je gevergd wordt samen te werken met een groep en met elkaar een duurzaam project te bedenken en te presenteren. Ik heb het gelukkig heel erg met mijn groep getroffen en we zijn nu aan het proberen een model van hydroponics te maken. We gaan dus kunstmatig planten proberen te groeien maar wel met behulp van compost op het dak van een schoolgebouw. Het is leuk en uitdagend, maar wat iedereen vooral erg fijn vindt is dat de meeste beta vakken uitvallen tijdens dit project haha!

Al die uitval, afgelopen weekend, en de gigantische Sinterklaas surprise doos van het Nationale Commitee dragen bij aan het feit dat ik helemaal heppiedepeppie ben deze week. Vrijdag zijn we eventjes naar Holland Village gegaan en zaterdag hadden we een gigantisch themafeest. Allemaal waren we verkleed als griekse goden en godinnen en het sfeertje was echt heel erg leuk. Pleun en ik sliepen die avond bij Annejet thuis en dat was het begin van onze boarder exchange. Deze hele week slapen we bij Annejet en haar gezin. Annejet is een vriendin uit onze Nederlandse les, dus nu slapen wij eerst een weekje bij haar en dan komt zij een weekje bij ons wonen. Het is onwijs interessant om een keertje naar school te gaan als een ‘day-student’ en om naar ‘huis’ te gaan na school of na alle activiteiten. We hebben het wel enorm getroffen, het is echt een heel leuk gezin waar we slapen en we krijgen echt heerlijk te eten! Gister zijn we spontaan naar de bioscoop geweest, en wat voor eentje! Een soort business class onder de bioscopen. Er was plek voor twintig mensen. Er waren 3 rijen van 2 stoelen met een tafeltje er tussen. De stoelen hadden knopjes en zo kon je je positie instellen. We mochten een cheese cake bestellen en liggend hebben we toen heel decadent de film Captain Phillips gegeken. Echt super gaaf en zeker een aanrader voor iemand die hier naar de bioscoop wil! De film was ongelooflijk indrukwekkend, het ging over een Amerikaans schip dat gekaapt werd door Somalische piraten. Wederom een aanrader, en ik zal het verhaal verder niet weg geven. Verder gaat het vroege opstaan eigenlijk prima, om 7 uur gaat het wekkertje en we ontbijten met z’n allen. Het is toch wel heel fijn om weer even te snoepen van het gezinsleventje ook al is het voor het eerst hier in Singapore. Ben erg benieuwd hoe Annejet het leventje straks als Boarder gaat ervaren. We hebben het wel heel goed gepland, want zij komt naar ons als we weer een Internationale week vieren. Dit keer in de ban van Afrika en Europa. Dus vanavond gaan we iedereen proberen jumpstyle aan te leren zodat we het volgende week op kunnen voeren.

Verder heb ik vandaag de eerste repetitie voor het Aids Benefit Concert! 30 November zal dit concert/dinner plaats vinden en het doel is om geld in te zamelen voor drie goede doelen. Eentje in Singapore, één in India en de andere in Swaziland. Het is echt een hele officiele avond dus iedereen moet ook in avondkleding komen. Nu heb ik het geluk dat ik het evenement samen met twee jongens mag presenteren! Mijn oma haar jurk is een paar weken geleden in een doos hier aan gekomen en die heb ik afgelopen week laten vermaken. Dus volgend weekend ga ik presenteren in oma’s mooie rode avond jurk! De foto’s zullen vanzelf wel voorbij komen!

Dit weekend heb ik echter ook een heel interressant programma, want vrijdag mag ik naar een hele bijzondere Ballet voorstelling genaamd Bolshoi. De voorstelling komt uit Rusland en de kaartjes waren als een speer uitverkocht, maar ik ben uitgenodigd door de familie Wetselaar om met ze mee te gaan! Ben al heel lang aan het roepen dat ik graag een echte balletvoorstelling wilde zien en nu ga ik er 1 zien, ben erg benieuwd! Vervolgens, is zaterdag ochtend de intocht van Sinterklaas! Dit jaar zijn we wederom gevraagd zwarte piet te zijn! Kijk er zo erg naar uit! Afgelopen maandag hebben we pakken gepast en donderdag hebben we na een dinnertje met alle Nederlanders een repetitie. Op 1 december zijn Pleun en ik ook bij iemand thuis Zwarte piet en dan donderdag 5 december is de laatste keer dat we ons gaan verkleden voor de kinderen van de Hollandse school.
Aanstaande zaterdag mag ik ook weer gaan oppassen, en ik zeg expres ‘weer’ want de afgelopen tijd mocht ik regelmatig oppassen. Toch handig om een extra zakcentje te verdienen met het Sinterklaasfeest voor de deur, vrijdag 6 december gaan we namelijk ook nog surprise vieren met de Nederlandse klas!

Druk, druk, druk dus die laatste weekjes voor de kerstvakantie. Hou mijn facebook in de gaten voor foto’s van de intocht van Sinterklaas en het Aids Benefit Concert. Ik zal ook wat foto’s op de mail zetten.

Liefs,
Lot

  • 20 November 2013 - 10:13

    Sonja:



    Wat een leuk en druk programma weer Lot, het jaar vliegt zo weer snel voorbij. Wat super gezellig toch om weer even aan de gezinssituatie te snuiven bij Jet thuis, heel veel plezier en succes met alles.

  • 20 November 2013 - 13:56

    Hanneke:

    Ha lief, het is nauwelijks voor te stellen dat je zo hard moet werken op school als je dit allemaal leest. Ik weet dat je echt enorm je best doet en gelukkig kun je de dagen zo plannen dat je ook tijd hebt om dit alles mee te mogen maken. Ook wij vinden het heel leuk dat je border exchange doet met Annejet. Wat Sonja schrijft, zo fijn om even weer in een gezin te wonen. Echt heel aardig ook van haar ouders. Geniet van alles. XXX mama

  • 20 November 2013 - 14:37

    Conny:

    Wat een leuk verhaal weer en wat heb je weer veel meegemaakt en staat er nog veel op de planning. Ik vind het echt knap hoe je dit allemaal volhoudt. Je slaapt toch ook vast wel eens lekker uit in het weekend of een pyamadag?? Ik ben benieuwd naar de foto's, vooral die in de avondjurk van je Oma. Veel plezier weer daar!
    Groetjes en dikke kus Conny

  • 20 November 2013 - 15:36

    Irene:

    Wat doe je geweldige dingen Lot en het blijft leuk om het allemaal te lezen!
    Fijn dat je zo'n plezier hebt met alles wat je doet en heel leuk om te lezen dat je nog steeds hockeyt.
    Alvast een hele goede reis naar Nederland en een fijne vakantie hier gewenst!

    Liefs, Irene

  • 20 November 2013 - 22:40

    Maxime:

    Hey zussie,
    Nog maar een klein maandje en dan ben je eindelijk weer een keer terug in nederland!! ik kijk er nu al naar uit :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 1054
Totaal aantal bezoekers 58489

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: