Biologie reis en veel meer! - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Biologie reis en veel meer! - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Biologie reis en veel meer!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Mei 2013 | Maleisië, Pulau Tioman

En dan is het al weer mei! Nog 6 weekjes en de zomer staat voor de deur, en nog minder dan 2 weken en ik behoor tot de oudsten van de school. Niet te geloven! Maar het is ook 3 weken geleden sinds ik mijn blog voor het laatst heb geupdate, dus ik heb weer behoorlijk wat mee gemaakt. Net na projectweek werden Pleun en ik leuk verrast door onze Nederlands leraar. Hij nodigde ons uit om met zijn gezinnetje mee te gaan naar Batam om een paar dagen lekker te genieten van de zon en het water. We hebben veel gezwommen en ons onwijs vermaakt met zijn zoontje. Erg bijzonder en fijn dat je zo spontaan uitgenodigd wordt. Toen we terug kwamen van 6 daagjes Batam (Indonesië) zijn de grade11s (5vwo in Nederland) keihard aan het werk gegaan, leavers' night stond namelijk voor de deur. Leavers' night is een avond, compleet vormgegeven door de grade 11s, voor de grade 12s. Het is een diner in de Britishclub en iedereen moet erg sjiek gekleed zijn. Met vormgeven, bedoel ik een show van anderhalf uur in elkaar zetten. Het is een traditie, dus een aantal elementen moeten verplicht terug komen elk jaar. Zo moesten de meisjes als jongens dansen en de jongens hebben hun heupen gebruikt op de muziek van Beyonce. En natuurlijk bezorgt dat een hoop gelach. Verder hebben we kleine toneelstukjes gedaan waar alle eindexamen kandidaten even goed voor gek werden gezet. Op het einde hebben we met zijn alle een zelfgeschreven lied voor ze gezongen met een enorme poster. Die poster hadden Pleun en ik gemaakt en bevatte 180 foto's in totaal van alle grade 12s. Tussen alle optredens werd er een filmpje afgespeeld over allerlei berichtjes voor vrienden in grade 12. De avond heeft voor een hoop gelach gezorgd, maar natuurlijk ook voor de nodige tranen. Na het liedje hebben we namelijk brieven uitgedeeld met een roosje er bij. We hadden ervoor gezorgd dat iedereen minstens 1 brief kreeg. Ik heb brieven en een roosje aan Sander gegeven, de Nederlander die vorig jaar geselecteerd is om naar Singapore te komen en dat was het moment dat haast iedereen eventjes volschoot. Het gekke is dat we nu een hele mooie avond hebben gehad, met als doel om afscheid te nemen, maar dat het echte afscheid pas een maandje later is. Dat is nu dus nog maar 2 weken, de eindexamens zijn namelijk in volle gang en op 25 mei zal graduation plaats vinden.

De week op leavers' night was de laatste Koninginnedag of eerste koningsdag, maar net hoe je het wilt zijn. Maar natuurlijk is dat de Nederlanders hier niet ontgaan. In plaats van een schooluniform mochten we oranje aan, en na school zijn we naar de Hollandse club gegaan om met vele Nederlanders in Singapore de inhuldiging te kijken. En dit ging natuurlijk gepaard met de aanwezigheid van bitterballen en poffertjes! 's Avonds in bed ben ik door gegaan met het bekijken van het feestje in Nederland, zo heb ik ook nog de koninklijke boottocht gezien. Maar helaas heb ik mijn ouders niet meer gezien, aangezien die pas in beeld kwamen toen André Rieu bijna klaar was! Het feest leefde hier niet alleen onder de Nederlanders, want Koning Willem-Alexander heeft op UWC gezeten. Dat was een leuk aandachtspuntje voor de mensen hier op school! Maar ik moet zeggen, dat ik de 30ste wel eventjes heimwee had naar Nederland. Ik had graag mee willen feesten in Amsterdam, maar we hebben er hier ook een gezellige dag van gemaakt!

De dag na koningsdag waren we lekker vrij aangezien het Labor day was. Helaas hebben we niks leuks georganiseerd, want had nog behoorlijk wat werk dat gedaan moest worden.

Op zaterdag 4 mei om 5 uur 's ochtends zijn 3 biologie klassen met de bus richting Tioman vertrokken. Daar hebben we heel veel tellingen gedaan en veel geleerd. Maar vooral genoten van de prachtige omgeving. We zijn namelijk een hele dag gaan snorkelen en een hele dag het regenwoud ingegaan. En de biodiversiteit is natuurlijk enorm. Onderwater hebben we roggen, schildpadden, haaien en erg veel verschillend koraal en verschillende vissen gezien. En in het regenwoud, hebben we veel insecten en veel hagedissen en salamanders gezien. We sliepen in houten huisjes met aan de achterkant het regenwoud en als je naar buiten ging, liep je het strand op. Het regenwoud is vrij vermoeiend om er een hele dag in te lopen, want je klimt en klautert tussen alle rotsen en bomen door en dat doe je in een luchtvochtigheid van 95%! Maar het is het zeker waard! Een grappig detail van deze schoolreis is dat Pleun en ik samen met een ander meisje de prijs voor meest enthousiaste leerlingen hebben gewonnen! Ik moet ook zeggen dat het 1 van de mooiste reizen tot nu toe was.

Afgelopen zondag was het Moederdag! En dat is de jaargroep niet ontgaan. Mijn jaargroep zijn alle Nederlanders die in 2012 geselecteerd zijn voor de verschillende UWC colleges. We hebben met elkaar een Moederdag filmpje gemaakt en dit is het resultaat: http://www.youtube.com/watch?v=DyF78dJj0kc

Op diezelfde zondag heb ik mijn allereerste, op en top Engelse, high tea gehad. Het was een thema feestje, dus we waren allemaal verkleed als personages uit Alice in Wonderland. Er waren scones, muffins, chips, koekjes, sapjes en thee gemaakt en het was verrukkelijk!

Ik heb trouwens ook weer auditie gedaan voor een toneelstuk, maar dit keer zijn het allerlei korte toneelstukjes waarvan elk 10 minuutjes. De repetities beginnen morgen, dus ik ben benieuwd!

Kortom, ik heb wel erg veel mooie dingen mee gemaakt in de afgelopen 3 weken! Maar ik kijk niet uit naar de komende 2 weken, het is qua schoolwerk er druk op dit moment, maar grade 12 gaat zo vertrekken en dat betekend dat ze allemaal terug gaan naar waar ze vandaan komen. Er zal eventjes een verdrietige sfeer in het boardinghouse hangen en daar kijkt natuurlijk niemand naar uit.

Liefs,
Lotte

  • 14 Mei 2013 - 08:02

    Eileen:

    Zet hem op Lotte, de komende tijd! Veel succes en weer een super verslag!

  • 14 Mei 2013 - 11:34

    Hanneke:

    Nieuwe mensen leren kennen en afscheid nemen, dat leer je in zo'n jaar wel. Gelukkig is de 'social media' heel breed en wereldwijd maar dat maakt het verdriet soms niet minder. Geniet er nog van nu ze er nog zijn. x

  • 14 Mei 2013 - 15:57

    Sonja:

    Weer een mooi verbal Lot, met leuke foto's er bij. Je verveelt je iig niet!

  • 14 Mei 2013 - 16:00

    Sonja:

    "verhaal"l bedoel ik natuurlijk(spellcheck)

  • 14 Mei 2013 - 17:15

    Maxime:

    hey zussie!! Weer een stempeltje in de paspoort erbij! En? Alvast een beetje rondgeneust wat wij er allemaal gaan doen? heb er wel heel veel zin in :D zien wij ook weer waar jij het afgelopen en het komende jaar zit! Nou, nog heel veel sterkte met afscheid nemen en veel plezier met al die andere dingen die je nog gaat doen!!!
    Liefs je allerliefste ZUS!! <3

  • 14 Mei 2013 - 17:56

    Connu:

    Weer een leuk verhaal Lotte. Weer veel beleefd, Tioman Island kennen we daar hebben we samen met Mark en Ingrid ongeveer 18 jaar geleden ook een paar dagen doorgebracht. Heerlijk is het daar, luierend in een hangmat aan het strand een beetje chillen en snorkelen. Een belevenis die ik nooit vergeten ben. Er hing daar een hele bijzondere en gemoedelijke sfeer op dat eiland, is dat nu nog zo? Daar zou ik ook wel met de biologie klas naartoe willen gaan.

    Succes met alles wat je nog gaat ondernemen en sterkte met het afscheid nemen van de oudere jaars, maar er komen vast weer leuke mensen voor terug.

    Veel liefs,

    Conny en de rest van de fam.

  • 20 Mei 2013 - 12:01

    Jeanne Corsten:

    Weer genoten van jullie beider verhalen. Heel erg veel dank voor de mooie cadeautjes voor de verjaardag van Jolette.
    De Indiase scholen uit Mumbai, Pune en Panchgani zijn nu op het Pius X-College voor de jaarlijkse uitwisseling en ook twee leerlingen van de groep van vorig jaar zijn nu prive op bezoek bij hun Bladelse partner! Ook wij genieten van een nieuwe wereld.
    heel veel groetjes, jeanne.

  • 01 Juni 2013 - 17:05

    Andrea:

    Liebe Lotte,
    danke für diesen Bericht, finde es immer wieder spannend von dir zu hören. Genieße die Zeit !!
    Herzliche Grüße von Jan, Kristina und Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 58423

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: