Exploring Asia's beauty - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Exploring Asia's beauty - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Exploring Asia's beauty

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

Inmiddels na 2 echte weken school en 1 Tok-mini week is het wel weer tijd voor een blogupdate. Ik had de eerste paar dagen wel even tijd nodig om weer te wennen aan Singapore. Maar nu kan ik welgemeend zeggen dat ik echt weer heel blij ben met mijn plekje hier. Om eventjes een korte toelichting te geven op de afgelopen weken, wil ik uitleggen wat tok-mini week is. De grade 12s (6vwo) hadden de tweede en derde week van dit jaar examens dus is er besloten dat grade 11 een tok mini week zou hebben. Het was een week vol met hoorcolleges over onderwerpen als psychologie, economie, kunst en science. Tok staat voor theory of knowledge en je leert dus vooral hoe je dingen kan weten en hoe je leert. En tijdens de hoorcolleges werd dus gefocust op hoe je leert door middel van bijvoorbeeld kunst. Tussen de hoorcolleges door moest je presentaties plannen en dan kon je naar bed voor de rest van je vrije tijd! Wat was dat heerlijk, ben zo blij dat mijn bed gewoon op school staat hahah! Als het leven op de universiteit zo zou zijn zou iedereen zich meteen aanmelden. Maar goed, ik heb mijn werk dus wel afgemaakt en heb altijd geluisterd naar de (meestal) interessante hoorcolleges. Tijdens deze week gingen mijn activiteiten gewoon door. Dus veel theater repetities en altijd in sportkleren rondrennen. Van het hockeyveld naar de fitness en van de fitness naar het zwembad. Jaja, 2013 is begonnen dus moest ik toch echt aan mijn goede voornemens geloven!

Er zijn voor mij 2 nieuwe activiteiten bij gekomen. Ik zit in een soort groepje die allemaal medicijnen willen studeren en dan krijgen we bijles of misschien gaan we zelfs dingen ontleden. Over studies gesproken, we zijn afgelopen woensdag vereerd met een bezoekje van een alumni die over Amerikaanse universiteiten en beurzen sprak. Ook krijgen we bezoek van Shelby Davis volgende maand. Deze man heeft gigantisch veel geld gegeven aan Amerikaanse universiteiten om UWC-leerlingen de mogelijkheid tot beurzen te geven.

Shelby Davis is niet de enige die aan Singapore een bezoekje brengt ook waren de leden van het koninklijk huis hier tijdelijk te vinden! Helaas heb ik ze niet gezien, maar mijn leraar Nederlands was ingeloot om de Koningin, Prins Willem-Alexander en Prinses Maxima te ontmoeten en schijnbaar was het onwijs bijzonder!

Nu is het maandag en heb ik mijn enige toets van deze week achter de rug! Wel ga ik zo wat vooruit werken want morgen ga ik uiteten met een familievriend uit Nederland! Heb er onwijs veel zin in, om voor het eerst aan iemand uit Nederland mijn thuis hier te laten zien.

Verder wilde ik de plannen voor de komende maanden onthullen met betrekking tot reizen! Aankomend weekend zit ik namelijk in Desaru om een weekend lang keihard te repeteren voor het toneelstuk. Ook ben ik aan het aftellen voor het weekend wat na Desaru volgt, dan is het namelijk tijd om Java te ontdekken! Met de Nederlandse les zijn we al sinds het begin van het schooljaar bezig met literatuur over Nederlands-Indie en nu gaan we heel veel plekken die genoemd zijn in de boeken bezoeken! We gaan echt rondreizen met onze klas. Indonesie is een land wat ik altijd al heel graag wilde zien, en nu weet ik dat ik er over 2 weken al zal zijn!

Project week staat ook al bijna voor de deur. Dit is een week waarin er verwacht wordt dat je je een hele week inzet voor een goed doel door middel van vrijwilligerswerk. Ik ga dus, samen met 4 andere meiden, les geven aan straatkinderen in Thailand. We gaan ze voornamelijk Engels leren, maar willen ze ook vermaken met wat sportieve activiteiten en misschien dat we er zelfs nog een vleugje kunst bij doen. De vluchten zijn geboekt en ook dit avontuur mag over 2 maanden beginnen!

En dan last but not least, ik ben geselecteerd voor de vredesconferentie in East Timor! Dit houdt dus in dat ik de eerste week van de zomer met het IFP-team (initiative for peace) zal afreizen naar East Timor om vervolgens de generatie van nu te leren over communicatie binnen twee verschillende groepen en op die manier geven we ze de eigen verantwoordelijkheid om de vrede vast te houden, ook in de toekomst. Er was namelijk vrij recentelijk een vreselijk conflict gaande. Ik ben zo blij dat ik een klein steentje bij kan dragen. Want het omvat wel prachtig de UWC-Missie, namelijk: 'UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future.' We gaan met een groep met allerlei diverse nationaliteiten en proberen een steentje bij te dragen aan een land dat nog niet zo lang vrede kent.

Voor alle Hagenezen die dit lezen, een groepje van mijn goede vrienden zit momenteel in Den Haag om te debatteren tijdens een conferentie daar. Dus let goed op, wanneer je een groepje met een lijstje een friettent in ziet lopen dan zijn ze dat! Pleun en ik hebben ze namelijk een lijst meegegeven met alles wat ze moeten eten haha, en frikandellen, kroketten, kaassoufles en patatje oorlog ontbreken daar niet aan. Na een spoedlesje Nederlands hebben we ze veilig op pad gestuurd in het land dat ik altijd ook thuis zal blijven noemen. Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden!

Ik ga er weer vandoor.

Liefs,
Lotte

  • 28 Januari 2013 - 12:42

    Hanneke:

    Super enthousiast geschreven. Je kunt nu aan iedereen vertellen waar je allemaal naar toe gaat en wat je allemaal aan het voorbereiden bent. Helemaal leuk! xx

  • 28 Januari 2013 - 14:37

    Conny:

    Ha Lotte,

    Wat een leuk verhaal weer en wat maak jij veel mee in korte tijd. Lijkt echt wel of de dagen bij jou uit 48 uur bestaan ipv 24 uur gezien alle dingen die je onderneemt. Zie het al helemaal voor me van de ene naar de andere activiteit rennen en tussendoor dan nog even snel verkleden (nog niet per ongeluk met je hockeykleren bij het zwembad gestaan of zoiets).

    Staan ook weer genoeg reizen op de planning, leuk hoor. Geniet ervan. Op Java ben ik jaren geleden ook geweest, vond destijds plaatsje Bogor (ligt dicht bij Jakarta heel mooi).

    Groetjes Conny


  • 29 Januari 2013 - 16:53

    Eileen:

    Een heel knap verslag Lotte! Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Blijf vooral genieten! (ik geloof dat daar ook geen enkele twijfel over bestaat). Groetjes Eileen.

  • 31 Januari 2013 - 18:53

    Caroline:

    Hoi Lotte,
    Hartstikke leuk om te lezen wat al je activiteiten zijn en wat er allemaal nog gaat komen.
    Geniet ervan!
    Liefs van ons allemaal, Caroline

  • 03 Februari 2013 - 14:27

    Alexander En Astrid:

    Hier een berichtje uit het regenachtige Maasland. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. De dagen zijn goed volgepland! Je boft maar dat je al die ervaringen op mag doen. Geniet ervan! Wij gaan zo naar opa John om zijn verjaardag te vieren. We zien je volgende verslag met nieuwsgierigheid tegemoet. Groetjes van de Spuijbroekjes.

  • 21 Februari 2013 - 11:25

    Kees En Jopie:

    Lieve Lotte

    Weer een heel verslag van je gelezen en er staat weer zo ontzettend veel in
    wat je allemaal meemaakt en met wie je allemaal in contact komt!
    Wij zijn natuurlijk ontzettend benieuwd hoe je Indonesie vind en dat
    lezen we wel weer. Doe je best maar weer met alle geweldige projecten.


    Lieve groeten Kees en Jopie

  • 05 Maart 2013 - 22:35

    Jopie :

    Lieve Lotte, hier ben ik weer want ik heb iets leuks te vertellen en dat is weer eens iets anders
    om te horen. Ik heb namelijk een modeshow gelopen in Bladel en dat ging uit van onze vrouwen-
    vereniging. Er deden 4 modezaken mee ,de schoenenzaak,kapper,drogist die ons(10vrouwen)
    mooi heeft opgemaakt en nog de edelsmidse. Het mooiste was, ik heb op m"n77ste nog een
    tangkini geshowd.Natuurlijk met een panty aan en ik heb er een stola bij gedragen, de dames
    vonden het geweldig dat ik dat gedaan had en ik kreeg zoveel complimenten dat ik dacht nu is het wel genoeg en toen dacht ik aan jou want die krijg jij ook steeds, toch!
    Niemand durfde het en toen zei ik, dat doe ik wel. Samen met een vrouwtje van 65.hi.hi.
    Vandaar mijn verhaal, dat is weer eens iets anders uit Hapert.

    Heel veel groetjes en een fijne tijd. Jopie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 58436

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: