zo begon het allemaal - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu zo begon het allemaal - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

zo begon het allemaal

Door: lottemeijerink

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Maart 2012 | Nederland, Hapert

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lotte Meijerink en ik ben 15 jaar. Het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik voor het eerst van UWC hoorde. Het was op een nieuwjaarsreceptie, waar ook de neef van mijn moeder aanwezig was. Maar hij was daar met zijn vrouw en zoon, zijn dochter was er niet. En wat bleek, die zat op dat moment in Wales om haar middelbare school af te maken op UWC Atlantic. Wat was dit geweldig! Klasgenoten uit heel de wereld? Verschillende maatschappelijke activiteiten? Wat was dit voor school, hier moest ik echt meer over te weten komen!

Eenmaal thuis heb ik alles opgezocht. Ik kwam er achter dat UWC verschillende missies en waarden heeft.
- internationaal en intercultureel begrip
- vieren van verschillen
- persoonlijke verantwoordelijkheid en integriteit
- wederzijdse verantwoordelijkheid en respect
- compassie en service
- respect voor de omgeving
- persoonlijke uitdaging
- actie en een goed voorbeeld geven

Ik las over een opendag en heb me opgegeven. Ik heb vriendinnen erover verteld en we besloten met zijn 4en naar deze opendag te gaan, 2 vriendinnen en mijn vader. Hier werd ik alleen maar enthousiaster van. Nog 1 jaartje wachten en ik mag me opgeven. Ik bleef enthousiast en las regelmatig blogs van huidige uwc'ers. Ook bleef ik op de hoogte van de opendag het jaar daar op. Toen bleek dat ik daar niet bij kon zijn, wegens een Edukans voorbereidingsdag, baalde ik. Toch wist ik dat ik me heel erg graag op wilde geven. Mijn moeder is wel gegaan, om ook precies te weten te komen wat het allemaal inhoudt.

En jahoor! Daar stond het toen eindelijk, na maanden checken van de uwc site, een link naar het aanmeldingsformulier! Er kwam best wel wat bij kijken. Mijn ouders moesten een brief schrijven, mijn mentor, een leraar en natuurlijk ook ik. Een erg uitgebreide brief maar je weet dat dit de enige kans is om naar deze school te kunnen!

Mijn aanmelding liep heel nauw samen met mijn Oeganda reis die ik heb gemaakt van 22 februari tot 3 maart als Edukans ambassadrice. De uitslag of ik door de eerste ronde kwam zou ik krijgen wanneer ik in Afrika zat. Op dat moment was ik er dus niet heel erg mee bezig, ik ervoer daar een totaal andere cultuur en bezocht vele scholen. Dit was een bijzondere ervaring. Toen ik thuis kwam, net opgehaald van Schiphol hing er een grote poster op de deur: GEFELICITEERD LOTTE! WE ZIEN JE GRAAG OP 10 MAART IN UTRECHT VOOR EEN SELECTIEDAG VAN UWC! Er was taart voor 2 redenen, ik was terug en was door de eerste ronde! ik was zo ontzettend vrolijk. En dan wetend dat een van je beste vriendinnen ook door deze ronde was (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 58422

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: