Leaving home & Coming home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Leaving home & Coming home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Leaving home & Coming home

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Na iedereen een dikke knuffel te hebben gegeven, was het dan eindelijk zo ver. Op zondagochtend om 8 uur vertrokken we richting Changi airport op weg naar huis! De volgende ochtend kwamen we aan op schiphol. 'Hallo Nederland, hallo familie, hallo vrienden en hallo WINTER!' Wat was het koud!

Na thuis te zijn gekomen en de hond begroet te hebben besloot ik de volgende dag samen met Pleun terug te gaan naar onze oude middelbare school. We zijn gewoon onze oude lessen gaan volgen en wat was het leuk! Overal werd gevraagd om onze ervaringen te delen, maar hoe vat je deze vijf maanden nou weer samen? Het was heerlijk om met de vriendinnen samen te lunchen. Het gekke was dat ik me meteen weer echt thuis voelde alsof ik nooit weg was geweest. Natuurlijk was ik wel hartstikke trots om te vertellen waar ik nu ben en wat ik doe. Ik vind het echt leuk dat ik nu twee plekken, in twee verschillende werelddelen, mijn thuis kan noemen!

Donderdag zijn we nog een keer naar onze oude middelbare gegaan om presentaties te geven aan leerlingen die nu de mogelijkheid hebben zich aan te melden voor UWC. We hebben uitgelegd wat UWC is en hebben onze eigen fantastische ervaringen met ze gedeeld. Voor iedereen die geinterresseerd is: De opendag is op 12 januari 2013, bekijk deze link even --> http://www.uwc.nl/aanmelden/nieuws

Vrijdag heb ik eerst een lunch gehad met alle Nederlanders die nu op een UWC-college zitten en daarna hebben we een vervroegd kerstdiner gehad met 1 kant van de familie. Dit hebben we gedaan omdat we zaterdag op wintersport zijn gegaan met de andere kant van de familie. We hebben een heerlijk weekje Oostenrijk mee gepikt en daar ook Kerstmis gevierd. Maar het betekende ook dat ik na deze wintersport nog maar 5 dagen Nederland had!

En toen was het tijd voor oudjaarsavond! Met een behoorlijke groep aan visite (inclusief mijn vriendinnen) zijn we knallend 2013 in gegaan. Ik heb afscheid genomen van het bijzonderste jaar in mijn leven tot nu toe. En jaar vol nieuwe ervaringen en indrukken. Ik ben in het begin van dit jaar naar Oeganda geweest en eindigde het jaar wonend in Singapore als een UWC-leerling. Hopelijk mag 2013 voor iedereen een geweldig jaar worden, ik ben benieuwd wat er allemaal op mijn pad gaat komen.

Nu ben ik weer terug in Singapore! En de eerste schooldag zit er al weer op. Het is heel leuk om je vrienden weer te zien en om te vertellen hoe fijn het was om eventjes thuis te zijn, ook als je vertelt over je witte kerst in de bergen krijg je vaak heel leuke reacties van mensen die nog nooit sneeuw hebben gezien. Ik ben goed uitgerust weer aan het nieuwe jaar begon maar miste de thuis wel eventjes heel erg. Ik ben maar 2,5 week geweest en het voelde zo fijn. Nu is dat gelukkig over en heb ik zin in wat er komen gaat. De reis naar Indonesië komt inmiddels al aardig dichtbij en ook het toneelstuk vergt veel tijd van me.

Dankjewel aan iedereen die mijn vakantie in Nederland zo leuk hebben gemaakt! Ik heb er van genoten en spreek jullie wel weer op Skype. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk mensen te zien, en anders hopelijk tot volgend jaar :)

Liefs,
Lotte

  • 08 Januari 2013 - 10:04

    Conny:

    Ha Lotte,

    Weer een leuk verslag. Zo te lezen heb je het prima naar je zin gehad in Nederland en Oostenrijk. Een lekker druk programma, leuk dat je ook gewoon lessen bent gaan volgen op je oude school. Vast wel een beetje raar om daar gewoon weer te zitten. En nu weer gewoon terug in Singapore waar het allemaal weer verder gaat. Dat het maar weer een mooi jaar mag worden voor je. Veel liefs Conny (en de rest van de fam),

  • 08 Januari 2013 - 10:07

    Hanneke:

    Precies zoals je schrijft. Je hoort in twee werelden thuis. xxx

  • 11 Januari 2013 - 23:17

    Jannie:

    Ha Lotte

    Leuk verslag heb je geschreven. En fijn om te horen dat je zo genoten hebt van je vakantie in Nederland. Ik wil je voor het komende jaar weer heel veel succes wensen en dat je nog veel meer leuke ervaringen op mag doen. Geniet ervan.
    Groetjes van jannie vd vleuten

  • 19 Januari 2013 - 22:13

    Andrea Van Dijk:

    Liebe Lotte,
    Ganz herzliche Grüsse von uns aus Heemstede.Kristina und ich waren eine ganze Woche hier bei Jan und haben den Winer genossen. Leider war es noch nicht kalt genug zum schlittschuhfahren. Morgen geht es zurück nach Hamburg, Tina muss morgen wieder bei König der Löwen arbeiten. Ich werde auch weiter deine Berichte lesen!!!!

    Alles Liebe von den 3 van Dijks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 58425

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: