1 project done, next one has started (: - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu 1 project done, next one has started (: - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

1 project done, next one has started (:

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 December 2012 | Singapore, Singapore

Zo nog eventjes een update voor dat ik weer terug ben in Nederland. Na international week, Safar (Indische dansshow) en de intocht van Sinterklaas in Singapore vond ik het tijd voor iets nieuws. Dus besloot ik auditie te doen voor een toneelstuk voor mij grade hier op school. Zo'n 30-40 mensen deden auditie en de meeste hadden wel ervaring met Drama hier op UWCSEA. Het was best spannend, maar na een week hoorde ik dat ik 1 van de 17 was die was uitgekozen om te gaan acteren! Het zal wel vrij moeilijk te combineren zijn met hockey, want dat doe ik inmiddels 4 keer per week. Maandag-, woensdag- en donderdagmiddagen en dan vrijdag voor school. Dan moet je dus om 6.20 uur je bed uit en sta je om 6.30 op het veld! In Nederland zou ik dit verschrikkelijk hebben gevonden, maar hier vind ik het heerlijk. Lekker actie op de vroege morgen en de rest van de dag ben je lekker energiek.

Maar om even terug te vallen op het toneelstuk, ik heb afgelopen zondag al mijn eerste rehearsal gehad. We moesten het script hardop doorlezen. En 3x raden wie moest beginnen en dan ook meteen de hoofdrol. Ik vond het wel lastig, aangezien je de tekst voor het eerst zag en je moest er wel meteen emotie inleggen en dan komt er ook nog eens bij dat de eerste best lastige Engelse vocabulaire werd gebruikt. Maar het ging schijnbaar vrij aardig, want kreeg complimenten van mijn groepsgenoten. Het is een oorlogstuk, het gaat over een orkest dat bij elkaar wordt gesprokkeld in het concentratiekamp om op te treden voor de SS. Leden van het orkest hebben een grotere overlevingskans, maar maken nog steeds een hoop ellende mee. Een grappig detail aan dit script is dat er een paar keer een Lotte in voor komt! Vrijdag wordt de rolverdeling bekend gemaakt. So fingers crossed!

Verder zit het sinterklaasproject er nu helemaal op. Vandaag, 5 december, was de laatste dag die bestond uit vroeg opstaan, geschminkt worden en heel erg veel kindjes blij maken. De intocht was fantastisch. We moesten om 5 uur 's morgens ons bed uit om vervolgens klaar gemaakt te worden en de boot op te gaan. We kwamen namelijk echt op een boot in de haven aan! En ik mocht op het dak staan en lekker uit mn dak gaan en strooien. Vervolgens hebben we aan alle kinderen die in de haven stonden pepernoten gegeven en tekeningen in ontvangst genomen. Na drie kwartier op de kade te hebben verbracht zijn we met een busje richting de Hollandse club gegaan. Hier kregen we lunch (bitterballen!) en zijn we het toneelstuk begonnen. We hadden 1 pietje bij ons die zijn pitotoets nog niet had gehaald en dus nog maar een bijna-piet was. De kinderen hebben deze piet geholpen om een helemaal piet te worden. Na veel dansen, zingen zijn we vertrokken richting ons Boardinghouse! We hebben even een cultuurshock bezorgd door ineens strooiend met negen pieten en sinterklaas door het huis te rennen. Het was zo leuk! Na wat foto's zijn we de bus weer in gegaan en zijn we ons af gaan schminken. Om onszelf die zaterdag daarop (1 december) weer te schminken. Dit keer waren we (pleun en ik) bij een gezin gevraagd om kadootjes te komen brengen. Het was maar een half uurtje, maar ook weer erg leuk! En dan was vandaag de laatste keer dat we in ons zwarte pieten pak werden gehesen. Eenmaal klaar mocht ik als eerste achter op de Harley naar de Hollandse school om de kinderen alvast een beetje 'op te warmen'. Dat lukte me vrij aardig met strooien en lekker gek doen. Toen arriveerden ook de Sint en mijn 6 mede pieten. We zijn alle klassen langs geweest en hebben flink wat gestrooid! Het leukste moment was denk ik toen ik een groepje van 15 meisjes van 6/7 jaar om me heen had die me even alles tot in de fijnste details gingen vertellen. We zaten/lagen allemaal op en naast elkaar. Het was zo schattig! En hoe ze naar me op keken was echt geweldig! Na vermoeiend maar enorm leuk dagje werden we beloond met een chocoladeletter, pepernoten en 2 bioscoopbonnen! Een ander grappig detail was dat ik waarschijnlijk familie heb gevonden! Meester Gerard's moeder heet ook Meijerink en komt uit Overijssel. Ik zal binnenkort eventjes Opa vragen, ook blijkt dat we met 1 van pieten in dezelfde vlucht zitten naar huis!

En dan hadden we nog Safar, wat een enorm succes was! Het was wel grappig want was echt 1 van de weinige blonde meiden in deze indische dansshow. De show was op dezelfde dag als de intocht van Sinterklaas (19 November) en het was dus een bijzonder lange dag. Om 5 uur wakker worden en vervolgens om 2 uur mijn bed in, want we hadden een soort van After party voor Safar in Holland Village (soort overdekt plein met tafels en banken waar erg veel jeugd komt!)

Verder hebben ik mijn vakkenpakket nog even aangepast. Ik dacht dat ik psychologie veel leuker en boeiender zou vinden maar wat bleek was dat ik Nederlands erg interessant vond. Dus ik ben van psychologie Higher level naar Standard level gegaan en mijn Nederlands is dus nu naar Higher level gegaan. Ben zo ontzettend blij met die keuze! Het was wel een beetje laat, ben namelijk sinds vorige week geswitcht maar tot de kerst is het nog mogelijk om te switchen. De gevolgen van de switch waren een nieuwe TOK klas met de beste leraar die je kan wensen en een uurtje Nederlands in plaats van psychologie.

Morgen gaan we surprise vieren met de Nederlanders in grade 11 en 12. We vieren het bij Annejet thuis (vriendinnetje uit mijn Nederlands klas) en heb mijn surprise + gedicht af!

Het is nu nog maar 11 dagen en dan stap ik het vliegtuig in. De zenuwkriebels begin ik wel te voelen nu!

Liefs,
Lotte

  • 05 December 2012 - 13:49

    Hanneke:

    Wat geweldig dat je vandaag ook weer Piet bent geweest! Op 5 december! Tot snel, liefs XX

  • 05 December 2012 - 22:27

    Conny:

    Ha Lotte,

    Weer leuk verslag! Lijkt wel alsof de dagen bij jou 48 uur hebben ipv 24 uur, je doet zo veel daar. En voor hockey zo vroeg je bed uit, fanatiek hoor!

    Veel liefs,

    Conny

  • 14 December 2012 - 05:16

    Tom Mulder:

    ik zie je snelx

  • 19 December 2012 - 20:43

    Thom S.:

    Geweldig dat je het naar je zin hebt en zulke leuke dingen doet! Ik zie je snel weer en wens je nog veel plezier!

  • 01 Januari 2013 - 21:44

    Josephine:

    Hee,
    Ik volg al een tijdje je blog, en ben ook heel enthousiast over uwc vooral door jouw verhalen!
    Je schrijft ook super mooi en ontroerend!
    Heel veel plezier verder, je hebt echt geluk gehad!

  • 08 Januari 2013 - 03:29

    Lotte Meijerink:

    Hee josphine,
    Wat een leuke reactie! Dankjewel voor je compliment! Als je meer wilt weten kun je me toevoegen op facebook. Ben je van plan je aan te melden dit jaar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 996
Totaal aantal bezoekers 58437

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: