Eerste indruk! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Eerste indruk! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Eerste indruk!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Augustus 2012 | Singapore, Singapore

Hier zit ik dan, op mijn nieuwe bed, met een nieuwe laptop, in mijn nieuwe huis, en met nieuwe huisgenoten, in een compleet nieuwe omgeving. Het is inmiddels zondag en ik kan zeggen dat ik van mijn eerste week Singapore genoten heb. Er ging behoorlijk wat aan vooraf voordat ik hier kon zitten.

De vakantie was korter dan normaal en bestond vooral heel veel uit plezier maken met de mensen om me heen en ondertussen voorbereiden voor het grote avontuur. 3 afscheidsfeesten (: maar ook een hele week met mijn vriendinnengroep kamperen, een weekje met Tom en heb mijn vakantie afgesloten met een super weekje aan zee met het gezin. Alsof we het hadden uitgezocht, was het de mooiste week in de vakantie qua weer en hebben we dus lekker een weekje aan het strand gelegen met zijn vijven. Dit kon gewoon in Nederland! Zaterdag zijn we terug gegaan en toen begonnen mijn laatste daagjes in mijn eigen bed. Heel dramatisch werd er gelukkig niet over gedaan, want echt beseffen dat het allemaal de laatste keren zijn, doe je toch niet. We hebben wel een plekje gemaakt in de woonkamer waar we al mijn spulletjes langsaam aan verzamelden. Moeders en ik zijn in die dagen naar de kruidvat gegaan en zijn nog nooit op zo'n vreemde manier door die winkel gelopen. Ik ga 2 jaar weg en ik neem mee....? Genoeg! Het bleek nog een heel karwei om de koffers op een goed gewicht te krijgen. Maar het is allemaal gelukt, op tijd!

Op 2 augustus had mijn moeder een verrassing geregeld, ze vertelde me dit in Zandvoort en veel wisten ervan behalve ik. Dus precies zo als een verrassing hoort te zijn. We zouden 's morgens al wegrijden, met mijn vriendinnen en ook tom. We pikten Daan op en vervolgens ben ik met ogen dicht uitgestapt en naar boven gelopen. Hier kwam ik erachter dat ik in een fotostudio stond! Wat een topidee van m'n moeder! Als we alle foto's hebben, worden ze naar mij gestuurd zodat ik mijn kamertje hier ook kan decoreren!

Toen kwam de dag: Vrijdag 3 augustus, mijn vertrekdatum! Van Tom had ik al afscheid genomen, dus 's morgens om kwart voor 6 was het afscheid met de vriendinnen. Ze kwamen aan met een laptop en allemaal enveloppen. Zelf had ik ook voor alle 4 een brief geschreven met een roosje erbij. De laptop bleek voor een geweldige film te zijn die ze zelf hadden gemaakt. Vier jaar aan foto's kwamen voorbij, en het riep onwijs leuke herrinneringen op. Dan gaan 3 kwartier toch wel heel snel voorbij en is het moment echt daar, geef ze allemaal een dikke knuffel en stap dan maar de auto in. Emotioneel was dit wel, afscheid is nooit makkelijk, maar mooi kan het blijkbaar wel zijn!
En mooi was het ook toen ik afscheid nam van mijn ouders, mijn opa's en oma, siem en daantje. Daan heeft me een zelfgemaakt tijdschrift gegeven en een heel mooi reisdagboek terwijl Maxime me een ingegraveerd ringetje gaf met wat meidendingetjes en een brief die ik in het vliegtuig pas open gemaakt heb (heb echt naar je geluisterd siem!). Missen ga ik ze, natuurlijk, maar ben wel blij dat ik kon zeggen: tot en met de kerst allemaal!

De vlucht ging voorspoedig en heb me wel vermaakt naast één van mijn allerbeste vriendinnen voor de 11 uur! Dan stap je vervolgens uit en zet je je eerste stap in Singapore. Een stap in het nieuwe. Je bent in een stad die over 2 jaar zoveel herinneringen voor je bevat. We zochten ons gastgezin op, en werden heel warm ontvangen. Om de jetlag te voorkomen hebben we eerst 2 uurtjes geslapen en zijn toen met de jongste zoon van het gezin (Michiel, hij zit een jaar hoger hier op school! ) de stad gaan verkennen. In die 2 dagen die we daar waren hebben we ongelooflijk veel gedaan en gezien.

Maandagochtend zijn we op tijd opgestaan en hebben we onze spulletjes in de taxi gelegd. Eindbestemming: United World College of South East Asia, Kurt Hahn House, 1207 Dover Road 139654
Ik ontmoette mijn roommates en na een rondleiding ben ik uit gaan pakken. Om een uur of 5 begonnen de kennismakingsspelletjes.
En nu aan het eind van deze oriëntatieweek kan ik zeggen dat ik mensen wel heb leren kennen. Ons programma was hartstikke vol maar zo leuk, ik ga niet alles beschrijven maar 2 dingen springen eruit. Vrijdagochtend zijn we naar 'the Pit' gegaan. Een survivalbaan aan de rivier. Van die rivier maakten ze wel gebruik. Voor teamwork werd continu gevraagd dus je leerde de mensen binnen je team steeds beter kennen. Dan heb je de andere uitblinker van deze week, en dat was de Amazing Race. Een uitgestippelde route door Singapore met allerlei opdrachten. Je moest gebruik maken van het openbaar vervoer en moest ook foto's maken van alle bestemmingen. De opdrachten bleken zo grappig, je liep bijvoorbeeld achter iemand aan en begon opeens te dansen zonder dat diegene dat door had! Je had zo'n lol met je team dat dit een geweldige dag werd die we afgesloten hebben met uiteten (voor de 3e x deze week!). Beide keren daarvoor waren met je boardinghouse.

Over het boardinghouse gesproken, mijn roommates blijken onwijs gezellig te zijn! Je eet met beide boardinghouses samen in de aula (die gewoon buiten is) en je komt veel bij elkaar op de meidenkamers. Jongens en meisjes zijn echt strikt gescheiden, je mag met elkaar in de woonkamers zitten maar niet op je kamer, verder vallen de regels reuze mee! Je mag gewoon korte broekjes bij je schooluniform, mensen lopen hier ook wel eens door het rood en je wordt niet voor alles gearresteerd. Singapore is een mooie, heel schone stad, maar wordt vaak afgeschilderd als heel streng. Dat valt dus allemaal wel mee.

Het enige wat ik moeilijk vond in het begin, was dat er veel boarders zijn die er al meerdere jaren zitten en ook vele daystudents. Je ontdekt dus niet met zijn allen al het nieuws wat nu op je af komt. Nu accepteer ik dat en is het alleen maar gezelliger dat er zoveel mensen zijn met zo veel nationaliteiten. Gister zat ik naast iemand uit Namibië en Denemarken, en dan ben je gewoon onwijs gezellig aan het kletsen. Dat kunnen er niet veel zegge!

Kortom, ik ben enorm blij dat ik hier mag zijn en heb het nu al heel goed naar mijn zin! Dit was een eerste indruk van mijn leven hier in het verre Singapore. En ben benieuwd welke indrukken er nog allemaal gaan volgen (:

Liefs,
Lotte

  • 12 Augustus 2012 - 13:19

    Eline:

    Super!!!! Echt heel leuk om dit te lezen!

  • 13 Augustus 2012 - 14:12

    Imca:

    Succes!!! Blijf schrijven en ik kijk uit naar je verhalen, erg leuk om te lezen. Raar ook omdat ik weet waar je bent, in welk gebouw je ongeveer zit en ik voel met je mee hoe leuk het is om al die nieuwe nationaliteiten te ontdekken! Geniet er met volle teugen van!

  • 13 Augustus 2012 - 17:00

    Esther:

    Leuk Lot om te lezen hoe het gaat daar!!!! Maak er een mooie tijd van......

    Liefs Esther

  • 13 Augustus 2012 - 23:39

    Conny :

    Ha Lotte,
    Wat leuk om te lezen hoe je eerste week is geweest, door de manier waarop je schrijft lijkt het net of we daar zelf ook een beetje zitten! Veel liefs Conny en de rest van de Fam.

  • 14 Augustus 2012 - 17:57

    Helga:

    De eerste indruk is meestal ook de juiste en zo te lezen is het allemaal veelbelovend voor de komende jaren. Geniet ervan en sta af en toe even stil om het allemaal goed in je op te nemen.
    Groetjes de Hoekies uit Hapert

  • 16 Augustus 2012 - 12:48

    Nienke:

    Hallo Lotte,

    Is het leuk daar ? Kun je ook hockeyen op school ?
    Wij beginnen over twee weken weer met trainen. We zullen je missen.

    Liefs, Nienke

  • 19 Augustus 2012 - 20:33

    Iris:

    Hee Lotte,
    Superleuk om zo wat van je te horen. Nog veel plezier daar he meid! :)
    Liefs

  • 02 September 2012 - 13:38

    Anke:

    Hallo Lotte,
    Door alle drukte heen toch even tijd gevonden om je reisverslagjes te lezen! Fijn om te horen dat het een goed begin was (halve werk!) Ga nu nog even je tweede verslagje lezen..tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 58438

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: