Bijzonder kan ik het wel noemen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu Bijzonder kan ik het wel noemen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

Bijzonder kan ik het wel noemen

Door: Lotte Meijerink

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is al weer eventjes geleden, en heb net mijn agenda erbij gepakt om te zien wat er de afgelopen weken allemaal gebeurd is. Ook facebook is een handig geheugensteuntje aangezien je op die manier alle foto's en statusupdates kan zien.

Ik schreef de laatste keer in september, inmiddels is het al 3 oktober geweest wat dus betekent dat ik hier al 2 maanden woon! We beginnen nu een beetje in het ritme te komen, alhoewel op tijd slapen toch moeilijker is dan ik verwacht had. Maar nu begint het huiswerk een beetje te komen en heb ik mijn eerste twee proefwerken gehad.

14, 15 en 16 september waren we met beide boardinghuizen in Desaru. Het was anderhalf uur rijden maar dan heb je ook een prachtige plaats waar we niet zo heel veel hebben uitgevoerd. De reis er naar toe voelde echt als Azië. We reden tussen verschillende plantages en hebben ook tropische bossen gezien. Dat is wel wat anders dan hier in Singapore. Singapore is echt een wereldstad, maar ook erg westers. Dus, afgezien van het feit dat de meerderheid van de mensen aziatisch is, besef ik het niet altijd even goed. Om even verder te gaan over het weekendje Maleisië, het was top! Gewoon heerlijk niks doen, beetje op het strand liggen met je vrienden en goed eten dat vind iedereen toch leuk? Ik merkte wel dat we hier wat hechter werden. Je begon echt te beseffen dat je inmiddels vrienden had en we hadden onwijs veel lol met elkaar. De enige activiteit die we uitgevoerd hadden was touwtje trekken en een groepsfoto, dus echt druk hadden we het niet. Het was dan ook jammer toen het zondagmiddag was, dit betekende dat de bus weer terug zou gaan. Ik kijk er wel heel leuk op terug. Maandag hadden we gelukkig een dagje vrij, omdat het dag voor de leraren was. Dus hier hadden we tijd om nog meer uit te rusten en even wat huiswerk te maken.

Echt zwaar was de week die daarop volgde niet. De week begon op dinsdag, en donderdag vierden wij de 50ste verjaardag van UWC. Ieder heeft met zijn eigen tutorgroup (:mentorklas) een activiteit ondernomen waar je anderen mee hielp. De dag begon met een toespraak van de directrice en een filmpje. Het filmpje ging over wat UWC was en wat we nu precies vierden. Toen ik samen met ongeveer 200 anderen dit filmpje aan het kijken was had ik echt weer even zo'n besefmomentje. Daar zat ik dan, 15 jaar, in een knal oranje tshirt, tussen 200 mensen die allemaal ergens anders vandaan kwamen. Allemaal hadden we het voorrecht om hier te mogen zijn. Ik voelde een grote dankbaarheid in mij opborrelen, dus mocht iemand van het UWC dit lezen, onwijs bedankt! Ik geniet ervan! Vervolgens is mijn tutorgroup naar een dierenasiel gegaan. We kregen een rondleiding en zijn toen de muren gaan schilderen om het op te knappen. Echt hecht was ik niet met mijn tutorgroup terwijl we elke dag even een half uurtje bij elkaar komen. Toch was dit erg gezellig om met elkaar te doen. Ik baalde een beetje toen ik erachter kwam dat we het niet zouden halen om bij een live interview met een UWCSEA Alumnus te zijn. Hij is Japans en zit nu in de ruimte en we hadden een live verbinding! Desondanks heb ik de dag leuk afgesloten met een etentje bij Ingrid (:

Vrijdag was ook anders, het was IFP dag. IFP staat voor initiative for peace en als je je er voor hebt opgegeven krijg je elke dinsdag les in hoe je ervoor kan zorgen dat de vrede wordt behouden in gebieden die recentelijk in conflict waren. Als we eenmaal die kennis hebben gaan we die kennis doorgeven in die gebieden aan jonge generaties. Zelf zijn we natuurlijk ook dankbaar dat er vrede is hier in Singapore. Daarom hadden we allemaal een sticker met een uitspraak over vrede op ons shirt en hebben we in de pauze de vrede 'doorgegeven'. Dit hield in dat we elkaar hebben versierd met verf. Na school werd er een concert georganiseerd ook met betrekking tot IFP-day.

Natuurlijk is het niet elke week feest alhoewel dat wel zo lijkt, want de week die ik nu ga beschrijven was ook speciaal. Natuurlijk had ik gewoon mijn ditjes en datjes. Op maandag gevoetbald, dinsdag service, IFP en frisbee, woensdag ook weer gevoetbald, donderdag GSA (Gay straight alliance, leg ik later wel uit!) en vrijdag dansrepetitie voor UN-night. Deze week was de international week. Dat is een week in de boardinghouse waar verschillende nationaliteiten gevierd worden. Dit keer was het Europa en Noord-Amerika. We hebben een soort spel gedaan over de kennis van Nederland en hebben op donderdag een show gegeven voor alle leraren en de boardinghouse leerlingen. We hebben Nederland gerepresenteerd door ze jumpstyle aan te leren. Voor die show hebben we natuurlijk onwijs veel geoefend, dus heb het heel druk gehad de afgelopen tijd. Vandaar weinig skype en ook geen blogupdate. Het was wel erg leuk, en er staan wat foto's en filmpjes op facebook!

Dan belanden we alweer in de week waar ik nu in zit. In het weekend had ik een groot feest en heb ik mijn eerste sleep-over bij een daystudent vriendinnetje gehad. Het was hartstikke gezellig! Deze week is voor het eerst tamelijk druk kwa huiswerk. Wat jammer is en vrij lastig plannen maar waar het wel een keer tijd voor werd. Het is niet alleen maar feest.

Het is nu nog 1 weekje te gaan. En in die week hebben we op donderdag UN-night. Dat is een avond waar alle nationaliteiten met de hele school gevierd worden. Er zijn foodstalls en er is een grote show. Ik doe mee aan de indonesian dance. Ik zal de link delen van het filmpje dat er gemaakt gaat worden, het lijkt erg ingewikkeld en ziet er enorm gaaf uit! En dan maandag op naar INDIA! :D

Oja en dan hadden we tussendoor ook nog ergens een themafeestje hier in een speciaal feestzaaltje genaamd Sharks hier in the boardinghouse.

Nu gaan we bbq'en met grade 11's en 12's hier in de boardinghouse omdat de grade 12's hun profielwerkstuk (hier heet dat: Extended Essay) inmiddels hebben ingeleverd! Christine (mijn beste vriendinnetje hier, uit noorwegen) staat op me te wachten!

Liefs aan allemaal,
x

  • 04 Oktober 2012 - 13:15

    Hanneke:

    Mooi geschreven. x

  • 06 Oktober 2012 - 08:47

    Esther:

    Geweldig om te lezen Lotte!!!! Heerlijk dat je zo aan het genieten ben.......maar wel lekker druk !!!! Volgens mij heb je helemaal geen tijd om het thuis-front te missen!


  • 09 Oktober 2012 - 03:25

    Tom Mulder:

    toch maak je er wel een feestje van (:
    we hebben echt geluk dat we hier mogen zijn
    jij in Singapore en ik in Canada
    snel weer skypen!
    ik heb zin in de kerst
    jou weer eens zien
    x Tom

  • 09 Oktober 2012 - 03:25

    Tom Mulder:

    toch maak je er wel een feestje van (:
    we hebben echt geluk dat we hier mogen zijn
    jij in Singapore en ik in Canada
    snel weer skypen!
    ik heb zin in de kerst
    jou weer eens zien
    x Tom

  • 10 Oktober 2012 - 23:46

    Jeanne Corsten:

    Lisanne gaat jou en Pleun heel erg veel groeten doen IN Mumbai en wij wensen je een ongelooflijk fijne verjaardag toe met jullie allemaal samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 58421

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: