INDIA - Reisverslag uit Delhi, India van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu INDIA - Reisverslag uit Delhi, India van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

INDIA

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Oktober 2012 | India, Delhi

Dit is een van de leukste blogupdates om te schrijven, ik kan namelijk weer eventjes deze unieke reis herleven. 10 dagen India in oktober 2012 ga ik nooit meer vergeten. Ik ga proberen een indruk te geven door elke dag even kort te beschrijven.

We vertrokken op 15 oktober. Rond een uur of 6 's avonds. Het was op zich nog een best lange reis naar Delhi met het vliegtuig (5 uur) en het grappige was dat ik de enige blonde was in het hele vliegtuig! Eenmaal aangekomen zijn we met taxi's naar het hotel gebracht waar we herenigd werden met 2 groepsgenoten die 2 dagen eerder vertrokken waren. Nu waren we dus compleet, 8 meiden en 1 jongen met onwijs veel verschillende nationaliteiten. Onze group bestond uit mensen uit landen als Hongarije, Mexico, Colombia, Indonesië, Peru, Nederland en Tsjechië. We werden 's avonds gebeld door een klasgenoot die daar woonde met de vraag of we wilden dat hij ons kon rondleiden door zijn stad.

De volgende morgen zijn we dus mee genomen door Delhi door hem en een kennis van hem die de stad op zijn duimpje kenden. We hebben een planetarium gezien, het nationaal museum bezocht, het echte oude Delhi gezien en we hebben een tombe bezocht. Kortom we hebben die dag al best een aardige indruk van de hoofdstad gekregen. We maakten gebruik van het openbaar vervoer en zijn ook behoorlijk wat armoede tegen gekomen. Voor ons vertrek hadden we slumdog millionaire gekeken om ons op die manier een beetje voor te bereiden. Maar toen er dus een straatkindje naar me toe kwam met een afgesneden oor en een blind oog wist ik precies hoe laat het was en het deed pijn om niks te geven. Maar het geld komt toch niet terecht waar ik zou willen dat het terecht kwam.

17 oktober hebben we een daytrip naar Agra gedaan. Dit was de dag dat ik tegenover de Taj Mahal stond. Een gebouw wat ik vroeger alleen maar van puzzels kenden. Maar wat in werkelijkheid immens groot is en ongelooflijk fel door al dat marmer. We hadden een erg leuke gids die ons vertelde dat het een tombe was voor de koningin, maar dat de koning uiteindelijk ook hier begraven is. Het is terecht 1 van de 7 wereld wonderen. Als iemand ooit de kans krijgt dit te bezoeken, grijp die kans dan alsjeblieft met beide handen aan. Het was een van de hoogtepunten van mijn reis.

De volgende dag hebben we het lekker rustig aan gedaan en zijn we met zijn alle naar een andere klasgenoot zijn huis geweest. Het contrast tussen de rijken en de armen in India is echt enorm. Je rijdt tussen de sloppenwijken, dan sla je twee keer af en sta je voor een groot huis met jaguars voor de deur. Het is lastig te accepteren, maar wel interessant om beiden kanten zo goed mee te krijgen. Bij die klasgenoot hebben we lekker te eten gekregen en hebben we ook henna laten zetten. Echt heel mooi om te zien!

's Morgens vroeg op 19 oktober zijn we naar Pune gevlogen. Hier werden we weer opgevangen door een andere klasgenoot die onwijs veel betekend heeft voor onze reis. Het is namelijk haar vader die onze binnenlandse vlucht tickets en het hotel had geboekt. Ook was er vervoer geregeld naar UWC Mahindra waar we 's avonds arriveerden. Inmiddels hadden twee mensen zich bij onze groep toegevoegd (een meisje uit Chili en een jongen uit Kameroen). Het was onwijs leuk om onze co-years Dagmar en Kathelijne weer te zien en om al die nieuwe mensen te ontmoeten. We zijn in het weekend gebleven en mij is wel duidelijk geworden dat UWCSEA en MUWCI compleet tegenovergesteld zijn. In india zijn de leerlingen best vrij en zijn er ook niet zo heel veel regels. Je bent echt alleen met de mensen van je school omdat je best geisoleerd bent. Wel ben je in een prachtige omgeving daar! Veel natuur en ook de campus is super mooi. Zondag na de brunch zijn we langzaam aan weer terug gegaan naar Pune om daar twee dagen met Avantika (die klasgenoot) te verblijven.

Deze twee dagen bestonden vooral uit shoppen, lekker eten en feest vieren. We hebben 1 ding bezocht en dat was de cel van Gandhi. Zijn cel bevond zich in een oud paleis en je kon wel concluderen dat zijn cel veel beter was dan bijvoorbeeld Nelson Mandela zijn cel. Op het terrein bevond zich ook Gandhi zijn as en dat van zijn vrouw en secretaresse.

Op de 23ste zijn we naar Mumbai gereden waar we bij Tiara (een andere klasgenoot) zouden slapen. We kwamen 's avonds aan en een halfuurtje later begon het feest voor mijn verjaardag. Tiara had haar eigen vrienden uitgenodigd en ik had een andere vriend uit mumbai en Lisanne uitgenodigd. Lisanne is 1 van mijn beste vriendinnen uit Nederland die zich op dat moment door een uitwisseling ook in mumbai bevond. Het was heel emotioneel en fijn om haar weer een in de armen te sluiten. Ze had een verjaardagstasje uit Nederland mee genomen wat open gemaakt mocht worden om 12 uur. Ze moest alleen wel eerder gaan. Dus toen heb ik wat met Tiara haar vrienden gepraat en hebben we een spel gespeeld. Er was ook waterpijp aanwezig en dit was erg grappig om een keer te proberen. Om twaalf uur werd er voor mij gezongen. Ik werd door het eerst geknuffeld door mijn co-year pleuntje en kreeg toen ook nog een een enorme taart. Ook het tasje was leuk om open te maken. Het was gevuld met kaartjes, oorbellen, een dvd opgenomen door vriendinnen en vlaggetjes.

Op de 24ste zelf hebben we geluncht met Tiara haar moeder (vroeger miss India geweest). Hier werd ik nog eventjes in het zonnetje gezet met nog een mooie taart en een doos bonbons. We zijn hierna ga shoppen en ik heb nog even wat van die grote tentbroeken ingeslagen. Toen zijn pleun en ik naar een feestje gegaan waar we veel van onze Nederlandse klasgenoten weer zagen. Na dit feestje gingen we nog even door met feesten en zijn we dus op stap gegaan. Het feest was afgelopen een half uurtje voordat we naar het vliegveld zouden rijden. Kortom een erg leuke en bijzondere sweet 16!

Deze reis ga ik voor altijd met me mee dragen. En ik ben mijn ouders heel dankbaar dat ik het mocht doen. Ik ga deze unieke ervaring nooit meer vergeten.

Travelling is the only thing you buy, that makes you richer.

Moet nog 6,5 week naar school en dan ben ik weer even in Nederland te vinden, kijk er nu al naar uit!

X liefs

  • 30 Oktober 2012 - 11:56

    Hanneke:

    Weer mooi geschreven. Je kan je sommige dingen heel goed voorstellen daardoor. XX

  • 30 Oktober 2012 - 18:03

    Little Indo:

    OHEMGEEE IS THIS LOTTEEEEE MEIJERINKKK?
    i am such a big fannn of youuuu omggggggggggg
    finally i found your blog!
    youre sooo coooool!!!
    <3 <3
    xoxooxoxoxox
    :D

  • 31 Oktober 2012 - 11:25

    Joy Kobussen:

    Super leuk om je blog te lezen, je hebt het echt heel mooi geschreven lotte! Wat maak jij veel mee in zoveel korte tijd! vind het super om te lezen welke ervaringen je daar allemaal mee maakt! Dikke kus Joy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 1167
Totaal aantal bezoekers 58420

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: