drukke weekjes! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu drukke weekjes! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lotte Meijerink - WaarBenJij.nu

drukke weekjes!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 November 2012 | Singapore, Singapore

Na de vakantie zijn we weer lekker bezig. Het eerste weekje na India was gelukkig een rustig weekje. Maar die week daarna moest ik toch aardig wat studeren en heb ik veel gedanst. Ik had in die week 3 proefwerken in 2 dagen tijd gehad en gelukkig weet ik dat ik voor 2 van de 3 al mooie voldoendes heb gehaald. Het hockeyseizoen is nu ook eindelijk van start gegaan. Ik heb het wel gemist hoor, die stick in mijn hand. Ga proberen ook weer training te geven aan jongere kinderen. Wedstrijden hebben we niet veel, maar het team is wel gezellig. Ik dacht dat ik vroeger op een kleine (wel erg leuke!) club speelde, maar hier op school is hockey echt heel klein.

In het weekend waren alle scholars (dus mensen die geselcteerd zijn voor UWC) uitgenodigd voor een BBQ. Deze BBQ bleek onwijs gezellig te zijn en het was leuk om met elkaar te praten. We hadden gesprekken die je echt alleen op UWC kunt hebben. Zo hebben we heel lang gepraat over wat je wel en niet kan doen met je uiterlijk in de Afrikaanse samenleving. Ook hebben we gepraat over onze ouders met betrekking op religie, drank en seks. Het was erg interessant en het is leuk om te zien hoe goed we elkaar kunnen in 3,5 maand tijd.

De volgende ochtend, zondag, zijn Pleun en ik naar de Hollandse school gegaan voor een zwarte pieten bespreking. Jaja, in Nederland ben ik nog nooit zwarte piet geweest maar hier in Singapore ga ik mee de boot op! We hebben pakken gepast en het programma doorgenomen. Ik heb er echt al zin in! Het zal erg vermoeiend zijn en onwijs warm, maar het wordt vooral genieten. Na de intocht gaan we naar de Hollandse club en daar delen we kadootjes uit. Om een uur of 2 zijn we klaar en worden we beloond met kroketten :D !

Maar we zijn sinds vorige week weer volop aan het dansen. International week is er weer. Dat houdt in dat we een week lang verschillende nationaliteiten vieren. Deze week zijn het de Afrikanen en Latino-Amerikanen die ons over hun cultuur mogen leren. Dat doen we door spellen, koken en een dansvoorstelling. Heb best vaak 'ja!' gezegd als iemand me vroeg mee te dansen in hun dans. Dus heb de afgelopen paar dagen super veel dansrepities gehad voor Jamaica, Cameroon, Peru, Chili en Senegal. Kan eindelijk een beetje met heupen dansen! Maar je merkt wel dat ik Europees ben haha. Donderdag is de show, hopelijk komt het goed want tijdens de generale was het nog een beetje een zooitje.

En als dat nog niet genoeg dansen waren zit ik ook in SAFAR. Dit is een Indische show. Met zang, dans, modeshow en eten. Ik dans in een groepje en aangezien het best professioneel moet zijn, hebben we vrij regelmatig repetities van een uur of twee. De show is op zaterdag avond, hoop dat mijn oren niet al te zwart zijn, ben namelijk 's ochtends een zwarte piet!

Gister (dinsdag) was ook een bijzonder dagje. We hoefden niet naar school vanwege Diwali. Dit kun je zien als het Indische kerstfeest. In India vieren ze vaak een hele week maar hier was het 1 avondje. We hebben wel geprobeerd het heel mooi te maken voor de Indiërs om te zorgen dat ze niet te veel heimwee hadden. Overal stonden kaarsjes en de tegels waren hier en daar versierd met een tekening gemaakt met holi poeder. Ook waren er allemaal traditionele hapjes klaargemaakt en werd er henna aangebracht. We hebben een heel gave Indische dans aangeleerd gekregen en er is een lied gezongen. Op het einde hebben we allemaal sterretjes aangestoken. Dus we hebben het wel leuk gevierd. Voor mij was deze dag sowieso al erg leuk, want 's ochtends ben ik met Michiel (zoon van het gastgezin tijdens mijn eerste dagen hier) in een bungee ball geweest. We werden dus als het ware afgeschoten en hadden prachtig uitzicht daarboven. Het was mijn verjaardagskado en heel geslaagd. Toen ik terug kwam hadden we generale repetitie voor international evening en toen dus Diwali. Na dit alles moet er natuurlijk wel nog even iets voor school gedaan worden.

Dus wat me te wachten staat deze week zijn twee dansvoorstellingen en de intocht van sinterklaas. Ik heb er zo'n zin in!

tot over een ruime maand allemaal!

Liefs,
Lotte

  • 14 November 2012 - 17:08

    Hanneke:

    Met al die dansen kom je als een lenige Lotte terug. Ben benieuwd! ( En kijk er ook erg naar uit). xx

  • 14 November 2012 - 18:16

    Conny:

    Leuk verhaal weer, snap nu ook waarom je in november met sterretjes op de foto staat. Leuk om kennis te maken met allemaal verschillende culturen en hun gebruiken. Veel succes met al je dansvoorstellingen, blijf je lekker soepel in de heupjes! Veel liefs Conmardenkim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 58429

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

UWCSEA SENIOR YEAR

03 Augustus 2012 - 31 Mei 2014

UWC adventure in Singapore

Landen bezocht: